mercoledì 18 febbraio 2009

Il puar cont di Porcie

O lei sul gjornâl “Il fantasma del conte di Porcia nel castello di Spittal”.
Al pâr che il cont, sapulît tal lontan 1765 disot de gleseute dal cjiscjel di Spittal, al sedi stât tirât in bande, par la ricostruzion de glesie, intun magazin dongje, imbusât dentri di un scjatolon di carton, cun altris cutuardis personis (!).
Dopo de malegracie, il tâl se à cjapade e al à rispuindût (!) dismovintsi a colp e scomençant a sbati, plen di fote, puartis e barcons, a fâ vuicâ cun bacanon ducj i cancars dal cjiscjel, cence degnâsi nancje di dâi une sborfade di vueli e a fâ cjaminâ di buride i armarons.
Il sindic socialistdemocratic(!) de citât al à declarât in public che “il fantasma è senza ombra di dubbio quello del conte Hannibal e bisogna subito rimettere le spoglie al loro posto, dopo una solenne cerimonia con i familiari odierni del conte”.
Intal articul si fâs presint che in tai curidôrs dal cjiscjel e zire cence jessi disturbade ancje une contesse, Eva Katharina, cjativone in vite e rompibalis di muarte.
Naturalmentri cumò il cjiscjel, là che a son ancje cualchi sociazion e un ristorant (dal sindic?) al è simpri plen di curiôs di mieze Europe e di cjaçadôrs di fantasimis che a vegnin di dutis lis bandis.
Leint e rifletint: al è sigûr che la fantasime e zire là che e vûl par dute la cjase (masse int lu declare!); al è sigûr che al è urgjent tornâ a sapulî il cont Hannibal dulà che al jere prin, cun tantis cerimoniis.
Il fat che no mi samee che al sedi propri sigûr al è che, in tal mieç di dute chê confusion di vuessam intai cartons, chel che al zire par di ca e par di là, al sedi propri lui.
E se al fos un altri?
Se jo o fos in lui o tirarès jù il cjiscjel di Spittal modon dopo modon! 
di Annamaria Gon
Conte n. 15

1 coments:

ateliersommarti ha detto...

Po ben, alc bisugne dî su chiste conte e se propit o ai di sei di bessôl o disarès che le prossime vôlte chi passarai par Spittal o ai di fermâmi par lâ a leimi le conte sot dai mûrs. O crôt ancje che al fasarès un grum di ben se par ogni alc ator dal Friûl al si cjatàs sul puest un tabelon cun tune conte curte da lei. Il friûl al deventarès plui impuartant...Almancul par cualchi furlan.

O varès alc di dî

Ti sêstu visât di firmâti? :)