sabato 11 febbraio 2017

Lio: Kebar Krossè

Lets in Ostarie:
di Stiefin Morat



CE LIBRI ISAL?
"Kebar Krossè" al è il gnûf romanç, che al rive agnorums dopo di Donald dal Tiliment edit pe cjase editore Kappa vu. Al è fat di 140 pagjinis plui o mancul, dividudis in cuatri parts. Al è sperimentâl sedi tai contignûts, sedi te lenghe doprade.

MA CUI ISAL L'AUTÔR?
Stiefin Morat, al è cognossût soredut, pe leteradure, par il sô romanç Donald dal Tiliment, ma al è ancje poete - achì il so ultin lavôr di poesiis - e un dai nestris contecurtârs. Al jere un Trastolon, e al à la passion pes lenghis e pes peraulis. 

MA CE ISAL DENTRI, DI PRECÎS?
Un romanç distopic, ambientât intune Udin di doman fate di polvar, cul desert ator ator e brute di fâ pôre, dulà che aromai la int e vîf in maniere alucinante e alucinade. In chest contest si conte dal sveâsi de cussience di Montag, mugnestrât di pirulis e droghis, che però al devente un alc che non funzione tal tramai des castis e des sudivisions sociâls. Si doprè il furlan standard (i sorestants) un furlan in variant (i citadins) e una lenghe gnove derivade dal furlan par i puars disgraciâts de periferie (la Cengle). Si cjatin dentri inserts di lenghis africanis e soredut, la storie, e je plene di riferiments e citazions ai romançs distopics plui nomenâts.

MA A CUI I PUEDIAL PLASÊ?
A ducj, in gjenâr, parcè che al è un romanç metût adun cuntune lenghe curade, biele, origjinâl e poetiche, e al conte une storie disturbante, ma cuntune cure te costruzion dal mont distopic, perfete. Al tire dentri sedi cu la storie, e sedi cu la maniere come che e je contade. Al plasarà tant a ducj chei che ur plâs la fantasience (soredut chê sociâl) e i romançs distopics, Al plasarà a chei che a àn voie di scuvierzi cemût che a podarès jessi Udin un doman e a chei che a àn voie di viodi doprât il furlan come lenghe buine par ogni mistîr.

E SE O AI VOIE DI CJOILU?
Facil. In librerie, ator par chês di Udin, o sul sît de Kappa vu, o ancje a Onde Furlane se a passais di chês bandis.

0 coments:

O varès alc di dî

Ti sêstu visât di firmâti? :)